SCENE projesi eğitim alanında hem ortaöğretim seviyesinde hem de Mesleki Eğitim sektöründe yer alan tüm profesyonellerin (öğretmenlerin ve okul müdürlerinin) yeterliliklerini ve becerilerini geliştirerek birincil ve sürekli eğitimlerini desteklenmeye yönelik AB ihtiyacından ilham alınarak yapılmıştır.
SCENE projesi çok dilli problem tabanlı öğrenme (PBL) çalışma ortamı gerçekleştirmeyi hedefler. Bu çalışma ortamı, bir bilgi havuzu ve sanal kolaylaştırıcı olarak ortaöğretim ve Mesleki Eğitim öğretmenlerine ve okul müdürlerine yönelik bir e-öğrenme platformu oluşturulmasını içerir.
Proje iki ana aşamadan oluşur:
Birinci aşama Çok dilli PBL çalışma ortamının içerik ve teknolojik açılardan tasarımına ve oluşturulmasına odaklanacaktır. Ana çıktılar PBL senaryoları ve PBL çalışma ortamı olacaktır.
İkinci aşamada deneyleme ortaöğretim okulları/ Mesleki Eğitim öğretmenleri/ müdürleri için bütünleşik bir eğitim yolunun verilmesini içerir.
Problem Tabanlı Öğrenme (PBL) Eğitim oturumları tümden varım yöntemiyle verilen ve üç ana aşamaya ayrılmıştır:
PBL senaryolarını çözmek amaçlı uygulamalı oturumlar, teorik çevrimiçi kursların desteğiyle uygulamaya dönüştürmek ve sanal kolaylaştırıcının desteğiyle senaryoların oluşturulması. Hedef gruplar, projenin ortakları sürekli olarak ortaklar tarafından izlenecektir.
Altı aylık deneyleme sürecinden sonra, sonuçların proje çalışmalarının çalışma ortamındaki metodolojinin uygulanışını geliştirmeye yardımcı olup olmadığını ve geniş kapsamda eğitimde kullanılacak uygun ürünler olup olmadığını belirleyecektir.
Projenin etkisi öğretmenlerin/ eğitmenlerin/ müdürlerin üstbiliş stratejilerini, problem çözme, eleştirel düşünme ve mesleki algılarının geliştirilmesini teşvik edecek PBL çalışma ortamının oluşturulmasını tasarlamaktadır.
Proje kapsamında Kocaeli'de belirlenen hedef kitleye yönelik SCENE PBL kursu uygulanmış ve elde edilen sonuçlar İngiltere'de gerçekleştirilen Final Konferansında paylaşılmıştır.
|